کانکی، نهایت شخصیسازی!
طبق آموزش قبلی یاد دادم که چطوری با کمک Gnome Tweak Tool دسکتاپ گنوم خودتون رو شخصیسازی کنین. اینسری یاد میگیرین یه دسکتاپ پویا برای خودتون درست کنین و دسکتاپتون رو از بیتحرکی در بیارین.

طبق آموزش قبلی یاد دادم که چطوری با کمک Gnome Tweak Tool دسکتاپ گنوم خودتون رو شخصیسازی کنین. اینسری یاد میگیرین یه دسکتاپ پویا برای خودتون درست کنین و دسکتاپتون رو از بیتحرکی در بیارین.
کانکی چیست؟
سادهترین جوابی که تو اینترنت پیدا میشه اینه:
یک نرمافزار آزاد برای نظارت بر کارکرد سیستم می باشد و قابلیت نظارت بر قسمت هایی همچون پردازنده، حافظه، دیسکهای ذخیره سازی، شبکه، نرمافزارهای چندرسانهای گوناگون و … را دارد. کانکی برخلاف ابزارهای ویجت آشنای ویندوز خروجی خود را مستقیما روی X window رسم میکند که باعث حجم کمتر و مصرف منابع کمتر سیستم میشود.
پیشنیازها
باز هم مثل همیشه اول چیزایی که باید رو سیستمتون باشه رو میگم:
- خود پکیج
conky - یه اپ مثل
conky managerبرای راحتیکار - پکیج
jcal(برای دبیانیها پیشنهاد میشه که از این راهنما نصب کنین که آخرین نگارش اون رو بگیرین - پکیج
fribidiکه برای گرفتن خروجی فارسی تو ترمینال خیلی کاربردیه!
برای اینکه مطمئن شین ۲ تا گزینه آخرو دارین، یه پنجره ترمینال باز کنین، دستور jdate +%G | fribid رو بزنین، باید روز هفته به فارسی رو تو ترمینال ببینین.
مراحل انجام کار
اول از صفحه گیتهاب کانکی، کانکی و متعلقاتشو (فونت ، …) رو به هر روشی خواستین بگیرین (دانلود با فرمت zip، کلون …) و تو آدرس ~/.conky بریزین. اول از همه، فونتهای توی فولدر رو نصب کنین. پیشنهاد میشه که حتما یه فولدر برای این کانکی تو دایرکتوری ~/conky بسازین تا کانکیهانتون مرتب بمونه. مرحله بعدی، فعال سازی کانکی هست. راحتترین راهش (راه با ترمینال داره که سختتره!) اینه که با Conky Manager این کار رو کنیم!
کانکی منیجر رو باز کنین، یه لیست از کانکیهایی که تو همون آدرسی که گفتم نشون میده، تیک کنار اون کانکیای رو که کپی کردین، بزنین، کانکی اجرا میشه و بعد از هر بار ریستارت، باز هم اجرا میشه!
شما لازم نیست خودتون رو به این کانکی محدود کنین! میتونین همین کانکی رو ویرایش کنین و اگر خواستین، تو گیتهاب Pull Request بدین، یا همینجا نسخه خودتون رو به اشتراک بزارین! همچنین تعداد خوبی کانکی در اینترنت موجود است و میتوانید خود آنها را استفاده کنید یا اینکه ویرایش کنید و سپس استفاده کنین. در ضمن فقط یک کانکی نمیتواند فعال باشد، بلکه چندین کانکی میتوانند فعال باشند.
پ.ن: با تشکر از آقای ARS (تلگرام: sudo_su) جهت معرفی کانکی!
نظرات
Continue reading

شخصی سازی دسکتاپ گنوم با Gnome Tweak Tool
خوب همونطور که میبینین، یه دسکتاپ گنوم ساده که معمولا پیشفرض رو لینوکسها نصبه، میتونه چقدر عوض بشه! البته این چیزی که تو عکس میبینین خیلی کم روش تغییر دادیم! پیشنیاز ها خوب مثل همیشه، اول…

apricity os، لینوکس آرچ به سادگیِ اوبونتو!
اگر که از کاربران لینوکسی باشین، شاید شنیدین که آرچ یه لینوکس خفن! ولی با نصبه سخته! (خب تا حدودی با سخت بودن نصب آرچ موافقم! ولی اگه ۲ ۳ بار نصب کنین، راحت یاد میگیرین!) خب، بخاطر سختی نصب آرچ و…
شخصیسازی xfce به همراه کامپیز و rofi
خب اینبار قراره که xfce رو شخصیسازی کنیم! xfce یه دسکتاپه مثل گنوم و غیره که ساختارش یکمی متفاوته و امکانات شخصیسازیش به نسبت بهتره! همچنین با مدیر صفحه lightdm هم به خوبی کار میکنه! پیشنیازها *…