معرفی پنل تحتوب آزاد Virtualmin - قسمت اول
سلام! شاید تا به حال به این فکر کردین که سایتتون رو، رو سرور خودتون میزبانی کنین؛ منابع اختصاصی میشه، پایداری (اگه درست کانفیگ بشه!) میره بالا، هزینهها هم میاد پایین، تازه کنترل کامل رو سرور دارین و…

سلام! شاید تا به حال به این فکر کردین که سایتتون رو، رو سرور خودتون میزبانی کنین؛ منابع اختصاصی میشه، پایداری (اگه درست کانفیگ بشه!) میره بالا، هزینهها هم میاد پایین، تازه کنترل کامل رو سرور دارین و کلی کاربرد جدید ازش کشف میکنین؛ مثلا باهاش لینک تورنت مستقیم کنین! مثلا شما جای اینکه برین کلی برای ۱۰ گیگ هاست ماهانه پول بدین، میتونین با مثلا سالی ۸۰ ۹۰ تومن، یه سرور خوب از time4vps.eu بخرین! حالا شاید ازونا نشه خرید فلن، میتونین از سرویسدهندههای داخلی مثل دیتا پرداز که اتفاقا این آموزش رو سرورای اونا ساخته شده، بخرین!
حالا از بحث خرید بگذریم، یه دردسر کانفیگ سرویسها رو سروره و امنکردنشون، یه دردسر هم اینه که اگه خرابکاری شد بشه برش گردوند که برای هر دوی اینها، من پنل ویرچوالمین (از وبمین مشتق شده!) رو پیشنهاد میکنم. هم میتونین با webmin سیستم رو مانیتور و کنترل کنین، هم با virtualmin میتونین سایتارو مدیریت کنین!
ازونجایی که فقط پیشنهاد کردن بهدرد نمیخوره، من اومدم یه آموزش ویدئویی (ویدئو کست) هم درست کردم برای نصب پنل، البته این قسمت اولش هست و آموزش اگه استقبال شه، ادامهداره!
یسری نکاتی هم در مورد ویدئو بگم:
- سر این ویدئو زحمت کشیده شده، اسکی نرین ازش!
- تمام پسورد هایی که تو ویدئو میبینین عوض شده پس تست نکنین!
- اگه مشکلی داشتین به
mohammadamin [ @ ] vahedinia.meایمیل بزنین احتمالا جواب میدم 😐 - این اولین آموزش ویدئویی هست که درست میکنم، پس اگه پیشنهادی داشتین، ایمیل بزنین؛ غر نزنین 😐
- یه تشکری هم میکنم از اسپانسر این آموزش که سرور داد دستم براتون ویدئو درست کنم: داده پرداز پویای شریف
و نهایتا این شما و این آموزش نصب و کانفیگ ویرچوالمین، قسمت اول!
این هم کدی که تو ترمینال اول آموزش کپی کردم:
wget http://software.virtualmin.com/gpl/scripts/install.sh -O /root/virtualmin-install.sh
sh /root/virtualmin-install.sh
این هم لینک آموزش خود دیجیتالاوشن اگه میخواین بیشتر مطالعه کنین: https://www.digitalocean.com/community/tutorials/how-to-install-and-utilize-virtualmin-on-a-vps
در پایان منتظر ایمیل پیشنهادات (و یا حتی کمکهای مالی 😀) هستم 😊!
نظرات
Continue reading

معرفی پنل تحتوب آزاد Virtualmin - قسمت دوم
با سلامی دیگر! اینبار قسمت دوم اینسری آموزشی رو درست کردم! البته اینسری عجلهای شد یکمی ولی کلیت این ویدئو اینه: * تنظیم فایروال * کانفیگ بیشتر میلسرور * راهاندازی ابتدایی سرویس beepaste که قبلا…

سال نو، beepaste نو!
با سلام! خیلی وقت بود که تو اینجا مطلبی ننوشتم؛ در واقع داشتم روی نسخه جدید beepaste کار میکردم که قبلا هم در موردش نوشته بودم. در واقع فقط کار بهینهسازی روش انجام نشده! بلکه به کل سیستم (چه…

پیستبین آزاد، beepaste!
با سلامی دیگر! اینبار قراره شما رو با پروژهای دیگر از خودم و دوست خوبم صادقعلیرضایی آشنا کنم! beepaste، یه سرویس پیستبین آزاد که کدش رو گیتهاب هست؛ میتونین برین، کداشو بخونین، ویرایش کنین و در…