پیستبین آزاد، beepaste!
با سلامی دیگر! اینبار قراره شما رو با پروژهای دیگر از خودم و دوست خوبم صادقعلیرضایی آشنا کنم! beepaste، یه سرویس پیستبین آزاد که کدش رو گیتهاب هست؛ میتونین برین، کداشو بخونین، ویرایش کنین و در…

با سلامی دیگر! اینبار قراره شما رو با پروژهای دیگر از خودم و دوست خوبم صادقعلیرضایی آشنا کنم! beepaste، یه سرویس پیستبین آزاد که کدش رو گیتهاب هست؛ میتونین برین، کداشو بخونین، ویرایش کنین و در پایان سرویس خودتونو راهبندازین، ممنون هم میشیم یه اسمی هم از ما ببرین 😁
خب میریم سر اصل مطلب، شما احتمالا پیستبین اوبونتو رو دیدین، یه پیستبین که یه قابلیت جالب داره: میتونین از تو ترمینالتون هم توش با netcat یا nc پیست کنین! خیلی کاربردیه؛ مثلا بعد نصب آرچ گرافیکتون بالا نمیاد، بعد میخواین لاگهارو بفرستین دوستان کمک کنن!
در ادامه مطلب با ما باشین تا مراحل راهاندازی رو ببینین!
راهاندازی سایت
اول از همه سایت رو راهمیندازیم:
خب این قسمت خیلی راحته! کافیه مخزن beepaste رو از تو ارگانیزیشن beepaste رو جایی که میخواین کلون کنین! بعدش باید برین تو فایل application/config/stikked.php کانفیگ اولیه رو انجام بدین (اطلاعات دیتابیس و اسم سایت و …، اگه خودتون فایلو بخونین میبینین چی به چیه!) بعدش برین تو فایل application/models/login_model.php تو تابع sendEMail (خط ۵۳ اگه اشتباه نکنم) اطلاعات یه سرور ایمیل رو وارد کنین.
حالا سایت کانفیگ شده و میتونین تست کنین! تا اینجا که کار خاصی نکردم خودم، صرفا یه قابلیت لاگین و هندل یوزر به سایت اضافه کردم و ادیتور سایت رو ace editor کردم!
کانفیگ سرور برای netcat
حالا کار اصلی من و صادق رو اینجا میبینین! ما اومدیم با پایتون یه برنامه نوشتیم که رو یه پورت خاص گوش وایمیسه، شما دیتاتونو میفرستین بهش و اونم با api پیستبین دیتا رو میفرسته به پیستبین! میتونین کدشو همینجا ببینین:
همونطور که میبینین، اینجا ما با multi-threading کانکشنای همزمان رو هندل میکنیم، رو پورت ۹۹ رو تمام آیپیهای دیوایس (0.0.0.0) گوشوایسادیم! این کد دیگه چیز خاصی نداره؛ فقط نکته اینه که تو خط ۱۰، verify = False هست که این به خاطر اینه که سرتیفیکیت سرور یکمی مشکل داشت با اسم دامنه! ولی توصیه میشه همیشه از verify = True استفاده کنین امنتره!
برای نصبش رو سرور هم اول مخزن pastecat رو رو سرور کلون کنین، بعدش pastecat.py رو بهش دسترسی اجرایی بدین و تو مسیر /usr/bin کپی کنین؛ به pastecat هم دسترسی اجرایی بدین و تو /etc/init.d/ کپی کنین (فقط رو systemdها کار نمیکنه!) حالا یه سرویس به اسم pastecat دارین و میتونین استارت، استاپ، … کنینش!
استفاده از پیستبین
حالا برای استفاده از این پیستبین ۳ روش دارین:
- استفاده از سایت بصورت مستقیم
- استفاده از
api - استفاده از
netcatدو روش اول که مشخص هستن (برای دومی، به خود beepaste.ir مراجعه کنین!) روش سومی هم که خیلی راحته! فقط باید بستهnetcatرو نصب داشتهباشین (رو مک دیفالت نصبه، رو لینوکسها هم بستگی به توزیع داره!) و متن پیست رو پایپ کنین بهnc، مثالش:
cat /usr/bin/pastecat.py | nc beepaste.ir 1111
پ.ن.: نکته مهم اینه که خود سایت beepaste.ir رو https هست پس میتونین ازش امبد کد بگیرین و مثل من تو بلاگتون کدای بلند رو بزارین! ممنون میشم یکی بیاد براش یه افزونه qrcode هم بسازه که آدرس پیست رو تو qrcode اون کنارا نشون بده!
نظرات
Continue reading

سال نو، beepaste نو!
با سلام! خیلی وقت بود که تو اینجا مطلبی ننوشتم؛ در واقع داشتم روی نسخه جدید beepaste کار میکردم که قبلا هم در موردش نوشته بودم. در واقع فقط کار بهینهسازی روش انجام نشده! بلکه به کل سیستم (چه…

معرفی پنل تحتوب آزاد Virtualmin - قسمت دوم
با سلامی دیگر! اینبار قسمت دوم اینسری آموزشی رو درست کردم! البته اینسری عجلهای شد یکمی ولی کلیت این ویدئو اینه: * تنظیم فایروال * کانفیگ بیشتر میلسرور * راهاندازی ابتدایی سرویس beepaste که قبلا…

معرفی پنل تحتوب آزاد Virtualmin - قسمت اول
سلام! شاید تا به حال به این فکر کردین که سایتتون رو، رو سرور خودتون میزبانی کنین؛ منابع اختصاصی میشه، پایداری (اگه درست کانفیگ بشه!) میره بالا، هزینهها هم میاد پایین، تازه کنترل کامل رو سرور دارین و…